Razlika između knjižica, flajera, pamfleta,  letaka i brošura

Razlika između knjižica, flajera, pamfleta, letaka i brošura

 

     Neretko se sretnemo sa potencijalnim klijentima koji su zbunjeni  velikim brojem opcija pri izradi reklamnog materijala. U tekstu koji sledi, pokušaćemo da odgovorimo na pitanje u čemu je razlika između knjižica, flajera, pamfleta, letaka i brošura.  Nadamo se da ćemo da razjasnimo  neke od najčešćih nedoumica vezanih za gore navedene pojmove.

 



Flajer ili letak – šta je to?

     Flajeri ili leci ako tako više volite da ih zovete su zapravo Vaša reklama štampana na jednom listu papira. Najčešće se štampaju u formatima manjim od A4, jer su tako najzgodniji za podelu na terenu ili u drugim formama firektnog marketinga.

     U poređenju sa drugim vrstama štampanog promotivnog materijala, flajeri su jedna od najdostupnijih I najčešćih vrsta reklamnog materijala na tržištu. Razlog tome je mali format koji je pogodan za direktni marketing, pristupačna cena izrade I kratki rokovi isporuke, što pogoduje kratkim I brzim reklamnim kampanjama.

     Flajeri se najčešće koriste za:

  • Najave raznih dešavanja (korporativni, kulturni, itd.)
  • Reklamiranje novih ugostiteljskih I uslužnih objekata, itd.
  • Programe kulturnih dešavanja, konferencija, seminara, itd.
  • Informacije o novim proizvodima, uslugama, rasprodajama
  • Izvor informacija kao deo reklamnih kampanja, akcija, itd.

 

Brošure

     Brošure su višestrani štampani materijal I slobodno možemo reći da se sastoje iz nekoliko flajera. Najčešće je reč o flajeru odnosno letku većeg formata, koji je savijen na dva, tri ili više delova.

     Sama izrada brošura zahteva malo više tehničkih mogućnosti od izrade flajera, jer mora biti perfektno odštampana I savijena, kako bi se dobio profesionalan I visokokvalitetan proizvod.

     Brošure najčešće nalaze svoju primenu kao:

  • Referentni materijal odnosno detaljna informacija za potencijalne kupce, korisnike usluga ili zaposlene u kompanijama.
  • Reklamni materijal sa više informacija nego na flajeru i za cilj ima da pospeši informisanost I tako olakša odluku kupca ili korisnika usluga.

Knjižice i pamfleti

     U ovoj tački stvari postaju daleko “komplikovanije”. Naime, knjižice su uvek višestrane, najčešće sa obostranom štampom I uvek su uvezane – klamovane ili šivene, sa O žicom, itd. Pamfleti su isto to, samo po pravilu nisu uvezani I štampani su jednostrano, na više strana.

     Ako se držimo ove internacionalne definicije, pamfleti mogu biti sastavljeni od nekoliko brošura I flajera, u zavisnosti od potrebe naručioca. Sa druge strane, knjižice su uvek vezane I na taj način su dugotrajnije I preglednije za upotrebu.

Knjižice se najčešće koriste za:

  • Katalog usluga ili proizvoda
  • Referentni materijal za tematske skupove I stručnu obuku, kurseve, itd.
  • Uputstva za upotrebu
  • Instrukcije, odnosno u svim prilikama u kojima je neophodno imati detaljniji opis postupanja, itd.

     Nadamo se da smo Vam bar malo razjasnili pojmove i olakšali Vam sledeću porudžbinu. Ukoliko još niste sigurni šta Vam treba, kontaktirajte nas da nađemo najbolje rešenje, jer "NO - KAČI" je mesto gde ideje postaju stvarnost.

       
        I da ne zaboravimo: Šta Vi najčešće koristite od štampanog reklamnog materijala?